15 lépés, amellyel növelheted a játékmennyiségedet

28 Jul

Itt a nyár, meleg van, klassz programokkal bombáznak, szívesen töltenél időt családdal, barátokkal, egyéb hobbival, és ennek a pókeres játékmennyiség, illetve bevételed láthatja kárát.

Nyilvánvalóan nyáron vannak egyéb programok, amelyekkel szívesen él az ember. Pláne pókeresként “rugalmas időbeosztással” hajlamos az ember hanyagolni a pókert, és más tevékenységeket végezni, főleg ha még nem is jönnek éppen a sikerek pókerben.

Tévhit, hogy nincs konkrét főnököd pókerben. Te saját magad vagy a főnököd. A kérdés, hogy milyen főnök: aki szemet huny minden felett, vagy aki szigorúbban fogja a dolgokat. Attól még, hogy nem kell 8-16-ig bent lenni irodában, még nem jelenti azt, hogy nem kellene tartanod magad munkaidőhöz, amely végső soron a bevételedet befolyásolja. Ha más személyek, akiknek fix munkaidejük van, megtudják oldani, hogy nyáron is ugyanannyi munka mellett több programban vegyenek részt, akkor Te is meg tudod oldani anélkül, hogy csökkenne a játékmennyiséged, maximum az időpazarló tevékenységeket kell minél jobban minimalizálnod és kizárnod az életedből.

Milyen külső és belső tényezők hátráltatnak abban, hogy többet játsszál, és hogyan tudod ezeket kezelni? Továbbá hogyan egyensúlyozhatod ki a pókert az életed többi területével, hogy a megfelelő játékmennyiség is meglegyen, amellyel a bevételed befolyásolod, illetve kikapcsolódásban és feltöltődésben is legyen részed. Ezekről lesz szó ebben a bejegyzésben.

 

Korábbi bejegyzéseimben már hangsúlyoztam az érzelmi állapotod szerepét, amely befolyásolja a cselekedeteidet/viselkedésedet. Ha beülsz játszani, az egy adott érzelmi állapot eredménye, ha nem ülsz be, az pedig egy másik állapoté. Ha meg akarod változtatni a viselkedésedet, akkor meg kell változtatnod az érzelmi állapotodat először.
Ha lestrapált, fáradt, motiválatlan érzelmi állapotban vagy, akkor nem sok kedved van beülni játszani, és kevésbé valószínű, hogy így teszel, illetve kevesebbet, és rosszabbul játszol, ha mégis beülsz.
Ha motivált, lelkes, céltudatos, energikus érzelmi állapotban vagy, akkor pedig sokkal valószínűbb, hogy leüljél játszani, és jól + többet is játsszál.

Az egyik fontos elem tehát az érzelmi állapotod, amely a cselekedeteidet befolyásolja, hogy mit teszel vagy nem teszel meg az adott pillanatban. A másik fontos tényező pedig, hogy milyen rendszereket építesz a munkád, jelen esetben póker köré. Ide beletartozik többek között, hogy mennyire rendelkezel fix idővel játékkal kapcsolatban, mikor ülj le játszani, mennyit játsszál. Továbbá, hogy rendelkezel-e célokkal, és cselekvési tervvel azzal kapcsolatban, hogyan érd el azokat.

 

151361-stock-photo-beach-sand-time-clock-macro-extreme-close-up-discover

 

Szóval, ha fontos tényező az érzelmi állapotod, akkor hogyan tudod tudatosan meghatározni azt? Itt van néhány dolog, amellyel kihatással lehetsz az érzelmi állapotodra, hogy beülj pókerezni, ha éppen nem vagy még ráhangolódva, illetve egyéb ötletek és rendszerek, amelyekkel növelni tudod a játékmennyiségedet:

1. Írj össze motiváló célokat. Lehet ez konkrétan pókerrel kapcsolatos (pl. szintlépés augusztus végére; adott mennyiség lejátszása nap/héten/hónapban..), illetve egyéb dolgok, amelyekhez a póker hozzásegít (pl. elutazni valahova ősszel; támogatni szeretteidet; jobb körülményekkel rendelkezni stb.)
PPT-s excelben találtok Céljaim fület, ahol meg tudtok határozni támogató célokat.

2. Határozz meg kis célokat is, amelyeket mai nap, következő nap, vagy ezen a héten, elkövetkezendő pár nap meg tudsz valósítani. A kis célok lendíthetnek mozgásba, hogy egyre nagyobb momentumot építhess.
Kis célokra példa:
Július 31-ig lejátszok még 1000 db játékot.
Mai nap 6 órát pókerezek.

3. Olvasd el a céljaidat, és éld át azokat. Olvasd el a céljaid (és, hogy MIÉRT akarod azokat!) minden reggel, illetve nap közben, amikor beülnél játszani, de éppen nincs kedved, vagy mást csinálnál. Ez adhat egy motivációs löketet, és megváltoztathatja az érzelmi állapotodat.

4. Nézz meg egy inspirációs videót youtube-ról. (Sikerközösség youtube csatornáján találsz jó párat magyar felirattal is, ehhez kapcsold be a videó alatt a Captions/Feliratok gombot: https://www.youtube.com/user/sikerkozosseg)

5. Vizualizáld magadat, ahogy beülsz pókerezni. Azáltal, hogy először fejben elképzeled magadat, ahogy egy adott tevékenységet végzel, sokkal jobban megkönnyíted a tevékenység elkezdését.

6. Változtasd meg a fiziológiádat. Mivel a fiziológiád direkt összefüggésben van az érzelmi állapotoddal, ezért ezzel kihathatsz rá. Depressziós, szomorú érzelmi állapotban levő személyeknek bizonyos fiziológia mintájuk van, amivel azt az érzelmi állapotot fent tartják, pl. lefelé szegezett tekintet, beesett vállak, görnyedtebb testtartás, feszültebb izmok, arcizmok, sekélyesebb légzés stb. Magabiztos érzelmi állapotban levő személyeknek teljesen más mintájuk van: kihúzott testtartás, hátraszegezett vállak, relaxáltabb izmok/arcizmok, felfelé irányuló tekintet, mély légzés … Próbáld meg tudatosan azokat a fiziológiai mintákat felvenni magadnál, amilyen érzelmi állapotba akarsz kerülni.

7. Végezz egy pár perces testmozgást, hogy beindítsad jobban a vérkeringésedet, és az agyad oxigénellátását.

8. Miért vagy hálás az életedben? Csukd be a szemedet, és gondold végig azokat a dolgokat, amelyekért hálás lehetsz, és köszönetet mondhatsz.

9. Alakíts ki magadnak egy reggeli rutint, amely a megfelelő érzelmi/mentális állapotba rak téged a napra. Lehet benne kis testmozgás, célok elolvasása, egészséges reggeli, pörgős zene, inspirációs videó stb.

10. Mire irányítod a fókuszodat? Azokra a dolgokra, amelyek miatt ne üljél be játszani, vagy azokra a dolgokra, amelyek miatt beüljél?

11. Kezdd kicsiben, határozd el, hogy csak beülsz 20 percre, és utána meglátod, hogy lesz-e kedved játszani. Ezáltal momentumot építhetsz.

 

 

“Kezdd el az adott dolgot, és meglesz az energiád, hogy megtedd azt.” – Ralph Waldo Emerson

 

12. Készíts egy hetirendet, amellyel kialakíthatsz egy produktív, kiegyensúlyozott életet magadnak. Ezt a PeakPerformanceTracker nevű excelben meg tudod csinálni a 4. videómban elmondottak alapján. Nagyon sokan jelezték, hogy csak ennek a kitöltése is segített már abban, hogy jobban kiegyensúlyozzák az életüket, és hatékonyabban teljesítsenek munkában.

13. Írd össze a nap elején, hogy mi a terved aznapra, mennyit akarsz játszani és mikor.

14. Kössél fogadást más játékosokkal mennyiségre, vagy játékidőre, adott hétre, vagy hónapra. Vagy tűzz ki magadnak valami jutalmat, ha elérsz egy bizonyos játékmennyiséget.

15. Részletesen vezessed, hogy egy adott nap mivel mennyi időt töltesz el. A célod az, hogy észrevegyél olyan tevékenységeket, amelyek idő pazarlóak, és helyettük csinálhatnál valami hatékonyat pókerrel kapcsolatban, vagy valami hatékonyabbat kikapcsolódás gyanánt. Pl. facebookozás, neten böngészgetés se nem segít munkában, se nem hatékony kikapcsolódás, szóval meg akarsz szabadulni ezektől.
Határozd meg a legfontosabb teendőket, amelyeket munkában/pókerben kell tenned, és a legfontosabb tevékenységeket ezen a területen kívül is (pl. egészség/test, kapcsolatok stb). Ami nincs a listán, azt a tevékenységet minimalizáljad.

 

 

Ezekkel a lépésekkel nagyban elősegítheted, hogy hatékonyabban oszd be az idődet, azaz több időt tölts olyan tevékenységekkel, amelyekkel leginkább előrejutsz pókerben (több elemzés, több játék), több időt tölts kikapcsolódó tevékenységekkel, és minimalizáljad azokat az időtöltéseket, amelyek ki se kapcsolnak igazán, és pókerben/anyagiakban se visznek előre.

Ezek közül a lépések közül vannak, amelyek úgymond makró szinten, azaz egy átfogóbb téren segíthetnek (hetirend, célok meghatározása stb.), és vannak, amelyek mikro szinten, azaz éppen az adott pillanatban, amikor gondolkozol, hogy beülj-e játszani, és meg akarod változtatni az érzelmi állapotodat olyanra, amely elősegíti a játékot (pl. inspirációs videó, célok elolvasása, testmozgás, fiziológia megváltoztatása stb.)

 

“A döntéseid határozzák meg a sorsodat.” – Tony Robbins

 

Az első lépés azzal kezdődik, hogy meglegyen a vágy arra, hogy egyáltalán többet játsszál. Ha ez nincs meg, és inkább egyéb programok vonzanak, illetve időpazarló tevékenységek, akkor viszont vállald is a felelősséget érte, ha nem vagy elégedett a helyzettel ahol tartasz most, 1 hónap múlva, vagy akár fél év múlva.

Nem feltétlen azt mondom, hogy vonj meg programokat magadtól, hanem hogy az olyan időket, amikor nem csinálsz semmi hatékonyat, azokat minimalizáljad, és azokat használd fel először a több játékra. Ha ez nem megy még, akkor kevesebb egyéb programot iktass be, és helyezd előrébb a prioritás listán a pókert. A döntés a te kezedben van.

GL!

No comments yet.

Leave a Reply