4. PeakPerformanceTracker használata

05 Jun

Sziasztok!

Elkészült a 4. videó, amellyel kapcsolatban bátran kimondhatom, hogy a legfontosabb az összes közül!

Már pár hete agyaltam azon folyamatosan, hogyan lehet hatékonyabbá tenni a játékosok fejlődését.
Rengeteg szemináron, tréningen részt vettem már, különböző videó/hang anyagokat tanulmányoztam, és tudom, hogy két különböző dolog valamivel kapcsolatban információt gyűjteni, és a gyakorlatba is alkalmazni. A legtöbb szemináron, amelyen részt veszek látom, hogy az emberek 90%-a hazamegy és kis változásokkal kb. ugyanúgy fogja élni az életét, mert nem ülteti gyakorlatba a tanult dolgokat, amelyekről pedig ő maga is tudná, hogy előrébb vinné az életében.

És ugyanezt megtapasztaltam én is magamon, évekig sokkal nagyobb volt a tanulás oldala a mérlegnek, szemben a gyakorlatban alkalmazással. Amint ez a mérleg elkezdett jobban kiegyenlítődni, és több dolgot alkalmaztam a gyakorlatban (pl. ahelyett hogy még több könyvet olvassak, inkább fogtam 1-1-et és abból tudatosan beültettem tanultakat), onnantól az eredményeim az életben rendkívüli módon megugrottak minden téren. Nyilván én sem vagyok még tökéletes ilyen téren, de igyekszem minél több dolgot tudatosan gyakorlatba ültetni.

 

Ennek általában fő hátráltató tényezői:

  • nincs kellő tudatosság, hogy kicsit kiszakadj a hétköznapok rengetegéből, és amolyan külső nézőpontból vizsgáld meg körülményeidet, életedet, és stratégikusan hozz egy olyan döntést, amely előrevisz (ezért baromi hasznos pl. coaching igénybe vétele, külső nézőpont segítségével stratégikus döntést lehet hozni a haladásról)
  • a legtöbb ember csak események között pattog reaktív módban, azaz az éppen adott események terelik az élete ösvényén, szemben ahelyett, hogy néha feleszmélne és tudatosan módosításokat végezne az útja során
  • hatékony idő/energia-menedzsment hiánya

Ennek eredményeként készítettem egy olyan segédeszközt, amelynek a napi szintű alkalmazása, úgymond gyakorlatba ülteti az életedben azokat az alapelveket, és elméleteket, amelyekkel előrébb jutsz életedben és pókerkarrieredben is.

Jobb híján egyelőre PeakPerformanceTracker-nek neveztem el (reméljük kevésbé lesz bug-os mint a PokerTracker4), amely az első verziója annak a kezdeményezésemnek, hogy úgymond a póker mentális oldaláról megközelítve is lehessen mérni és jelentősen hatékonyabbá tenni a fejlődést.

 

Printscreen

 

Ez néhány kulcs területet foglal egyelőre magában:

  • Jövőkép: (első videóban már beszéltem arról, hogy mennyire fontos, hogy legyen a fejedben egy tiszta kép az ideális életről, amelyet szeretnél élni. Ha nem tudod merre célzol, hogyan akarsz célba találni? Ha nincs egy ilyen általad meghatározott kép előtted célként, akkor az élet eseményei fognak sodorni jobbra balra, és valahol majd kilyukadsz x év múlva)
  •  Top 3 cél: Ez le lett cserélve Kis Célok-ra, amelyről az új rövidebb videóban beszélek.
  • Kis célok: Nagyon fontos szerepe van a meggyőződéseidnek abban, hogy milyen cselekedetek megtételére vagy képes és ezáltal milyen eredményeket érsz el az életedben. Ha elhiszed, hogy meg tudsz valósítani valamit, akkor meg is tudod tenni a lépéseket ennek érdekében, ha viszont nem hiszel benne, akkor nem is nagyon fogsz cselekedni. Ezért fontos, hogy kialakíts egy erőteljes hitet/meggyőződést a célod elérésével kapcsolatban, és ehhez a legjobb, ha momentumot építesz azáltal, hogy kis célokat tűzöl ki, amelyeket tudsz teljesíteni 3-7 nap alatt is akár, és amely erősítheti a hitedet a nagyobb céloddal kapcsolatban.
  • Inspiráció: (motíváló idézetek, amelyek kis motivációs morzsaként szolgálnak, és adhatnak extra löketet, és megfelelő mentális/érzelmi beállítottságot)
  • Szokások/Teendők: (KULCS fontosságú az egész trackerben! A szokásaid meghatározzák az életedet, mivel automatikusan végzed őket. Vannak pozitív és negatív szokásaid is. Tudatosan ki akarsz alakítani, pozitív, támogató szokásokat, amelyek előrébb visznek. Egy új dolog végzése az elején még elég sok önfegyelmet igényel a részedről, majd ahogy telnek a napok, egyre automatikusabbá válnak számodra. Ha tudatosan nyomon követed a szokások beültetését, akkor növeled az esélyét jelentősen, hogy kialakítsad és rögzítsed azokat, azt tartják 21-30 nap kell míg szokássá alakítasz valamit. Én azt találtam, hogy 1-1 szünnap lehet közben, ha utána ugyanúgy folytatod)

Érdemes egyszerre csak kevesebb szokásra figyelni, és hasznos, ha igyekszel mindig ugyanahhoz a dologhoz kötni a szokást. Pl. felkelés után előveszed a trackert, nap kezdése gyanánt.

  • Céljaim fül: Ez a fül az első videómban bemutatott célok fontosságát hangsúlyozza, és a Célkitűzés segédlet nevű word dokumentumot ülteti be ebbe a PeakPerformanceTracker excel-be, hogy mindent egy helyen megtalálj a fejlődésedhez. A célok meghatározása kulcs fontosságú. Ha nem tudod merre célozz, hogyan akarsz célba érni? Szóval határozd meg a céljaidat, találsz ezen a fülön segédletet a kitöltéshez, ha jobbra görgeted a munkafelületet.
  • Hetirend/Időmenedzsment: (Úgy érzed időhiánnyal küzdesz, és nem jut elég időd azokra a dolgokra, amelyekre szeretnéd? Ez segít kialakítani egy képet az életed területeiről, illetve hogy milyen gyakorlati lépéseknek kell történniük ahhoz, hogy elégedett legyél velük, és hogyan tudod ezeket összhangba hozni az életedben. Határozd meg melyik területen, mik a kulcs dolgok, póker karrieredben is a teendőidet vedd sorra, mi az ami kevésbé fontos és mi a Top 3 fontosságú, és azokra fókuszálj. A kulcs a kiemelkedő teljesítményhez nem az, hogy minél több dolgot csinálj, hanem hogy megtanulj minél kevesebbet csinálni, és csak a kulcs dolgokra fókuszálni! Ettől válik valaki kiemelkedővé! Skype csoportban írogatni, facebookozni, stb. biztos, hogy ezek visznek a leginkább előre? Vagy pedig coaching, játék, kézelemzés stb.?)

Határozz meg egy ideálisabb időrendet, amelyhez próbálod tartani magad. Nem lesznek mindig adottak a körülmények ehhez, de ha már 80%-ban tartod az ideálisadat, akkor is előrébb vagy sokkal sokkal, mintha random módon az események sodrásával haladnál.

  • SessionTracker: (Az elmúlt pár hétben tartott kb. 50 coaching rádöbbentett, hogy a gyakorlatban a legfontosabb dolog, amely a legnagyobb pozitív fejlődést, haladást jelentheti egy játékosnak, ha gyakorlatba ülteti a Warmup-Session közbeni-Levezető rutinokat! Pár nappal ezelőtt csináltam egy interjút Jared Tendlerrel pókerakadémiára, és ő is erre utalt, hogy ez jelenti szerinte is a leginkább a kulcsot abban, hogy egy játékos a legtöbbet kihozza magából. Ez nem csak mentál game, hanem technikai tudásában is jelentősen segíti)

Tehát arra fókuszálj minden előtt, komolyan MINDEN ELŐTT, hogy ezt a trackert feltöltsed, és a gyakorlatba ültessed, azáltal, hogy napi szinten előveszed (reggel mindenképp ezzel kezdd a napodat!, és sessionök után, vagy 1-1 session után is vedd elő, hogy a session trackerbe írjál gondolatokat).
Ez fontosabb most, mint hogy új dolgokat tanulj, játsszál, sorozatokat nézz, barátokkal, barátnővel legyél stb.

Ha ezt megcsinálod a videó alapján, akkor garantálom, hogy pár hét múlva az egyik legnagyobb +EV-nék fogod ezt tekinteni, nem is beszélve arról, hogy a pozitív felfelé ívelő spirálnak köszönhetően hónapok múlva exponenciálisan jobb eredményekhez vezethet!

 

Hogyan?

Most határozz meg 1 órát, amikor megnézed a videót, és 1 órát, amikor elkezded személyre szabni a Trackert. Valószínűleg több időt fog igénybe venni, szóval érdemes felosztanod, hogy most pl. a Céljaim fület kezded el feltölteni, aztán holnap az első fület, aztán a Hetirend részt töltöd ki. Az elején valószínűleg lesz egy kis ellenállás benned ezzel kapcsolatban, egy nyomasztó érzés, ez természetes az új rendszerek használatával szemben. Fogadd el, és használd az önfegyelmedet.

 

Második rövid videó, amit az előző után készítettem pár nappal, és amelyben bemutatom a változásokat az előző verziójához képest az excelnek, a nagy része amúgy ugyanaz maradt, és az első videóban magyarázom el a működésének a lényegét, tehát mindenképp nézd meg azt.

 

Letöltéshez:
PeakPerformanceTracker, ha 2007 vagy újabb Microsoft Office csomagod van (Excel):
http://dominaldazeleted.hu/download/peakperformancetracker.xlsx

Ha 97-2003-as Office-od van:
http://dominaldazeleted.hu/download/peakperformancetracker.xls

Kérdésekkel kapcsolatban írhattok skype-on, vagy ebben a dokumentumban. Mivel annyira fontosnak érzem ezt a dolgot jelenleg, ezért azon leszek, hogy mindenkinek segítsek gördülékenyen beültetni a pókerkarrierjébe ennek a használatát:
https://docs.google.com/document/d/1YMs3gETPeWr0lGMSwUceD9WIkZJpaXTN4Q3H57EcN5s/edit

Sok sikert!

West

No comments yet.

Leave a Reply