Egyszerű technika a tudatos változáshoz

17 Jul

Hogyan változtasd meg könnyebben a negatív berögzült viselkedési, és gondolati mintáidat támogatóbbakra?

A mai bejegyzésben megosztok egy rendkívül egyszerű, de ugyanakkor nagyon hatásos technikát.

A segítségével képesek vagyunk nagyobb tudatossággal megközelíteni bizonyos szituációkat. Sokszor bekerülhetünk egy hátráltató érzelmi állapotba (frusztráció, idegesség, túlterheltség, félelem, bizonytalanság), amikor nem olyan a viselkedésünk, amely a leginkább szolgálna minket.

Bizonyos szituációkban előjöhetnek a negatív öntudatlan mintáink, viselkedésünk, érzelmeink, amelyek hátráltatnak bennünket. És mivel nem vagyunk tudatosak az adott pillanatban ezekkel kapcsolatban, ezért nem is nagyon tudjuk, hogyan változtassunk ezeken.

Ezt hidalja át ez a technika, amelyet bemutatok a mai videóban.

 

 

 

Ha … akkor … feltételek

“Ha, akkor” feltételeknek hívom ezeket. Olyan kis szabályok ezek, amelyek segítenek nagyobb tudatosságra döbbenteni minket az életünkben. Ez nyilván kulcs fontosságú ahhoz, hogy képesek legyünk támogató minták alapján cselekedni és gondolkodni, a berögzült, hátráltató mintáink helyett.

Első lépésként meg akarsz határozni olyan szituációkat, amikor szeretnél tudatosabb lenni, és támogatóbb módon cselekedni.

Majd ezután összeírni konkrét lépéseket, hogy mit tegyél az adott pillanatban.

 

Például:
Ha (x történik), akkor (milyen lépéseket csináljak).

  • Ha frusztrált állapotba kerülök, akkor veszek három mély levegőt, megváltoztatom a testtartásomat, és felteszem magamnak a következő kérdéseket: Mire irányul a fókuszom? Támogató vagy hátráltató jelentést adok most a dolgoknak? Mi a valóság? Mi az, ami esetleg reményre adhat okot? stb.
  • Ha azt érzem, hogy nincs kontrollom, és tehetetlen vagyok, akkor veszek három mély levegőt, megváltoztatom a testtartásomat, és kérdésekkel irányítom a fókuszomat: Mi az, amit nem tudok kontrollálni ebben a szituációban? Mi az, amit tudok kontrollálni? Milyen elvárások vannak a fejemben ezzel kapcsolatban? Ezek támogató elvárások? Hogyan tudnék támogatóbb módon tekinteni erre? Mi lenne, ha a valóságot látnám a gondolataim, és érzéseim torzítása nélkül? Milyen lépést tudok megtenni, amellyel javíthatok a helyzeten?
  • Ha azon kapom magam, hogy nem vagyok 100%-ban jelen, amikor valakivel beszélek, akkor veszek egy mély levegőt, fejben elengedem a teendőimet, mondván, hogy majd később foglalkozom velük, és elmondom magamnak ezt a három szót gondolatban: érdeklődő; inspiráló; szeretetteljes. És ezek alapján kommunikálok az előttem álló személlyel.
  • Ha fáradt vagyok, és nem tudok fókuszálni, akkor …
  • Ha előttem van egy teendő, ami tudom, hogy fontos, de nehezemre esik belekezdeni, akkor ….

 

És így tovább.

Azáltal, hogy meghatározol konkrét szituációkat, illetve lépéseket, képes vagy tudatosan formálni a viselkedésedet és gondolkodásmódodat rövid és hosszú távon is.

Rövid távon azonnali pozitív változást tapasztalhatsz, hosszabb távon pedig kondicionálod az elmédet a helyes gondolkodásmódra, hogy ezekben a szituációkban már az új minta alapján cselekedjél. Ha ezt elégszer megteszed, ez válhat már az automatikus viselkedéseddé.

Így megy végbe a változás tudatosan formálva az elménket.

 

Gyakorlat:

Írj össze szituációkat, amikor nagyobb tudatossággal akarsz rendelkezni. Majd írd össze a konkrét lépéseket, hogy mit tegyél azokban a szituációkban. Ha … ,akkor …

Majd rakd ki ezt a listát az asztalodra, vagy ahol láthatod minden nap, és olvasd el rendszeresen. Nap végén nézz rá mindig, hogy tudatosságra ébredtél-e bizonyos szituációkban, amiket felírtál. Az elején még valószínűleg kevesebbszer kapsz észbe az adott pillanatban, inkább csak utólag jut majd eszedbe, hogy ott volt az a szituáció, amikor a lépéseket megtehetted volna.

De ahogy telnek a napok, és egyre inkább ezekre irányítod a fókuszodat, annál inkább egyből felébredhetsz a pillanatban, és már tudatosan módosíthatod a viselkedésedet, és érzelmeidet.

 

Adj egy esélyt a technikának, mert nagyszerű pluszt tud nyújtani az életedben.

És teremts ma is egy-két varázslatos pillanatot, amit értékelni tudsz;)

Jó hétvégét!

West

No comments yet.

Leave a Reply