Radikális változás kis lépésekben – Hatástöbbszörözés elve

07 Aug

Hatástöbbszörözés elve a gyakorlatban

Vasárnapig a jelenlegi kedvezményekkel tudsz regisztrálni az októberi tréningre. Tegnap döbbentem rá, hogy a benne foglalt coachinggal, és egyéb elemekkel nagyon alul-áraztam a VIP csomagot, amelyből még kedvezmény is van vasárnapig.
A VIP és Prémium csomagokat 7 főben limitáltam összesen az 1. napi közös vacsora miatt. Még van pár hely ezekre a csomagokra, szóval javaslom, hogy használd ki az alulárazási hibámat. Ezekért az összegekért életed leghasznosabb befektetése lehet a tréning és a hozzáadott extrák.

Nem csak igazán hatékony szokásokat, és készségeket sajátíthatsz el, hanem megismerkedhetsz hasonló gondolkodású, fejlődésre nyitott személyekkel, akikkel tréning után közösen tudjátok következő szintre emelni az életeteket.
Előző tréningről nagyszerű barátságok is kialakultak, és vannak, akik azóta együtt csinálnak nyári programokat, és közösen támogatják egymást a céljaik elérésében.

Maximális Teljesítmény Pókerben – Információ és jelentkezés

 

Jelenleg mesés Barcelonából írom ezeket a sorokat. Pár héttel ezelőtt elköteleztem magam, hogy heti szinten leközöljek egy blogbejegyzést. Felvettem egy nagyszerű videót az elménkben lejátszódó kiértékelő folyamatról, amely meghatározza, hogy milyen döntéseket hozunk meg.

A döntéseink formálják a sorsunkat, ezért érdemes mélyebbre ásni, és feltárni, hogy nálunk hogyan néz ki ez a kiértékelő rendszer a fejünkben, amely ennek eredményeként az életünket alakítja.

A videót felvettem, viszont annyira összejöttek a teendők kiutazásom előtt, hogy a videót elfelejtettem feltölteni. Így arra gondoltam, hogy ezúttal egy írott bejegyzést közlök le egy számomra elég közel álló témakörrel kapcsolatban: Hatástöbbszörözés elve

Pár napot kint töltök Barcelonában, ahova egyik NLP tréner ismerősömhöz látogattam ki, félig nyaralás, félig továbbképzés gyanánt.

A város hangulata egyből megfogott. Biztos te is tapasztaltad már, hogy vannak bizonyos városok, amelyekkel egyből rezonálsz. Számomra Barcelona is ilyen, úgyhogy fel is írtam a “Helyek, ahol laknék” listámra Miami, Hawaii, San Francisco, Stockholm, és természetesen Budapest mellé, szóval nem tartom kizártnak, hogy visszatérek még ide pár hónapra a későbbiekben.


 

De térjünk rá a mai témára. A bejegyzést egy nagyszerű videó ihlette, amelyet nem rég láttam youtube-on. Egy lány levideózta egy éven keresztül, ahogy próbált megtanulni táncolni. Az eredmény annak megörökítése lett, amit Hatástöbbszörözés elvének nevezek.

Először is itt van a videó, amely alapján értelmet nyer majd az egész bejegyzés:

 

 

Korábban már olvashattál tőlem a témában, esetleg hallhattál beszélni róla, mivel az egyik legfontosabb életelvnek gondolom, ami az eredményes élet eléréséhez segít hozzá minket.

Itt olvashatsz korábbi írásomról ezzel kapcsolatban (Mi játszódik le a siker és kudarc hátterében)

 

A hatástöbbszörözés elve kimondja, hogy apró, jelentéktelennek tűnő változások az idő múlásával radikális eredményekhez vezethetnek.

A kamatos kamat elvéhez hasonlóan (amelyet Einstein a világ 8. csodájának nevezett), az életünkben is a következetesen megtett, vagy meg nem tett dolgok az idő haladtával exponenciális mértékben formálják az életünket pozitív vagy negatív irányban.

A problémát az okozza az emberek életében, hogy van egy késleltetési idő egy adott döntés/cselekedet és annak valódi eredménye között.

  • Ha valaki megeszik egy desszertet és másnap egyből 30 kg súlytöbblettel ébredne, akkor valószínűleg nem fogyasztaná el.
  • Ha egy túlsúllyal küzdő személy lemenne edzeni és másnap egyből megszabadulna a túlsúlytól, és álmai testalkatával rendelkezne, akkor nem lenne kérdés számára, hogy lemenjen-e.
  • Ha tudod, hogy 30 perc tudatos önfejlesztés a munkáddal kapcsolatban, holnapra nagyobb boldogságérzetet, jobb anyagi körülményeket, jobb eredményeket hozna el, akkor valószínűleg rászánnád az időt, még ha ehhez az is kell, hogy éppen kizárjál más hátráltató, időpazarló tevékenységet.

De a cselekedeteink és valódi eredmények között van az a bizonyos késleltetési időszak.

Ha valamit következetesen megteszünk újra és újra, akkor a kis változások összeadódnak, és az eredmény teljesen eltérhet a kiinduló ponttól.

Ez megtörténhet pozitív és negatív irányban is.

Úgy gondolom, hogy ehhez ki kell alakítanunk azt a gondolkodási mintát, hogy képesek legyünk a döntéseinkre, viselkedésünkre, cselekedeteinkre úgy tekinteni, hogy kivetítsük azt a jövőbe, és felszorozzuk az idő tényezőjével.

Ez nem egy olyan képesség, amivel születünk, hanem amit ki kell alakítanunk. Hogyan? Csakúgy mint minden más változást: Kondiciolással

Rendszeresen megállni, és átgondolni, hogy “ez a cselekedet, következetesen megtéve, hova fog elvezetni engem 3-6-12-24 hónap múlva?” (itt érdemes egy pillantra megállnod, és akár felírnod magadnak ezt olyan helyre, ahol látod, hogy ezáltal kondicionáljad a következő időszakban ezt a gondolkodásmódot).

És a felszorzott hatás alapján cselekedni. Ha a hatástöbbszörözés elve alapján formáljuk az életünket, akkor hatalmas változásokat tapasztalhatunk életkörülményeinkben, és szemléletünkben.

 

hatas

 

Gondold végig, hogy a te életedben hogyan játszott már szerepet eddig ez az elv?
Milyen területe van az életednek, amely nem úgy néz ki, ahogy szeretnéd?
Melyek azok a hátráltató dolgok, amelyeket megtettél, vagy támogató dolgok, amelyeket nem tettél meg követkkezetesen, amelyek ehhez az eredményhez vezettek?

*Tényleg állj meg és gondold át, akár csak 2 percben, mielőtt tovább olvasol. Ezáltal a koncepciót mélyebb szinten megérted, nem csak intellektuális, hanem akár érzelmi szinten*

Most gondolj egy olyan területre, amivel elégedettebb vagy. Milyen dolgokat tettél meg következetesen, amelyek elvezettek ide?

 

Mondok egy példát. Valamelyik nap pont megnéztem az első feltöltött videómat még tavaly májusból. És összehasonlítottam azt valamelyik mostani videómmal.

A különbség ég és föld volt. Nyilván van hova fejlődnöm még kamera előtti előadásmóddal kapcsolatban, viszont azok a dolgok, amelyeken annak idején elkezdtem dolgozni beszédtanárommal, teljesen eltűntek, vagy megváltoztak. Teljesen más a hozzáállásom is a videókhoz.

Amíg annak idején 1-2 óra volt mire rávettem magam egy videóra, és újra és újra kellett vennem sokszor részeket, mostanra már imádok videókat felvenni, és sokkal zökkenőmentesebb a dolog.

Csakúgy, mint a lány is, aki a fenti videón egy éven keresztül gyakorolt, amely során a hatás folyamatosan kezdett kirajzolódni, én nekem is a folyamatos beszédtanárhoz járás, korrigálás, videók felvétele okozta a változást.

Tudtam, hogy ez egy kulcs készség, amit el kell sajátítanom a jövőbeli terveim érdekében, ezért leültem és átgondoltam, hogy milyen szokást kell kialakítanom most, amely az idővel felszorozva azt eredményezi, hogy ebben a képességemben fejlődni fogok.

És ennek eredményeként, több hónapon keresztül heti 2-3-4 nap csak odaálltam a kamera elé és felvettem 10-15 perces videót, szimplán csak magamnak, a gyakorlás érdekében. Tudtam, hogy ha ezt rendszeresen csinálom, akkor automatikusan fejlődik majd a készségem, és így is lett.

A kulcs az elköteleződés. Amikor nem csak azt mondod, hogy ezt vagy azt jó lenne beültetnem az életembe, hanem hozol egy elköteleződést, hogy bármi történjék ezt most megcsinálod.

 

Másik példa. Megvettem egy nagyszerű kurzust 2 hónapja, amellyel a pénzzel kapcsolatos gondolkodásmódját tudja átprogramozni az ember, amely azt igényli, hogy hallgass egy 30-40 perces audio anyagokat minden reggel 12 héten keresztül. Így leírva kicsit túl szépnek hangzik, hogy igaz legyen, de az alkalmazott technikák miatt tudtam, hogy rendkívül erőteljes (hipnózis, NLP, önmegerősítések, EFT, vizualizáció, 3D audió technológia, frekvenciahullámok).

Tudtam, hogy rendkívül hasznos a program, mivel már megtapasztaltam a hatását annak, hogy tudatosan átformáltam a pénzzel kapcsolatos meggyőződéseimet annak idején T Harv Eker nagyszerű programjának köszönhetően, és most a következő szintre akartam emelni a dolgokat.

Viszont úgy voltam vele, hogy 30-40 perc minden nap, az rengeteg idő, és nem tudom mikorra tudnám beiktatni. Aztán hoztam egy elköteleződést, hogy márpedig bármibe tellik, ezt megcsinálom a következő 12 hétben, még ha néha 1-1 nap ki is marad a héten, akkor is prioritásként kezelem ezt a napjaimban.

Az eredmény? Most van 48 napja, hogy elkezdtem, és azóta minden egyes nap meghallgattam az adott anyagot. Szimplán annak eredményeként, hogy nem csak azt mondtam, hogy jó lenne, hanem elköteleztem magam, és prioritásként kezeltem.

Nyilván az is segít, hogy eléggé érzem a pozitív hatásait, mivel rengeteg klassz ötletem ugrik be az anyag hallgatása közben. És egyértelműen egy olyan szokás, amely hatástöbbszörözés elvével nézve rendkívül pozitív hatással lehet az életemre az idő múlásával.
Ugyanezzel az elvvel éltem jó pár másik területtel kapcsolatban. Most például tudom, hogy pár hónap múlva angolul akarok videókat leközölni nemzetközi szinten, ezért az egyik készség, ami szükséges hozzá, hogy angolul is jól, érthetően tudjam kifejezni magam videó előtt.

Tudom, hogy még nincs olyan szinten a készségem, mint magyarul, ezért ugyanúgy megvizsgáltam, hogy milyen szokást kellene beültetnem, amivel az idő múlásával azt látom, hogy a készségem “automatikusan” oda jut el, ahova szeretném. Ennek eredményeként most elkezdtem angolul felvenni videókat heti 3-4-szer, és kiértékelni azokat a folyamat-modellel.

 

A folyamat modell a tanulás szent grálja, amely egy 4 lépésből álló formula. A leghatékonyabb módja a tudatos készségfejlesztésnek, amit valaha megismertem, és amelyet az októberi tréningemen is bemutatok részletesen. Segítségével bármilyen készség, terület elsajátítását felgyorsíthatod.

Emellett pedig bemutatom azt a megközelítést, amelyet eddig még egy tréningemen se osztottam meg. Ezt tartom a leghatékonyabb megközelítésnek, amellyel egy célt el lehet érni. Egy kis betekintés gyanánt ez három lépésből áll:

1. Legyen meg a cél (pl. sikeres pókerjátékos legyek [egyszerűség kedvéért maradjunk ennél, nyilván ennél jobban akarjuk definiálni, de példa kedvéért jó])

2. Bontsd le, hogy milyen készségek szükségesek a cél eléréséhez:
Ezt valószínűleg két részre lehetne osztani. Egyik a technikai másik pedig a mentális készségek, amelyeken belül meg lehet határozni a területeket. Példa kedvéért mondjuk azt, hogy ezek a készségek játszhatnak szerepet: önfegyelem, megfelelő mentális játék (mentális leakektől megszabadulni, stabil magabiztosság, félelmek/bizonytalanságok elengedése…), flow állapot elérése, fókusz/koncentráció, hatékony tervezés, megfelelő technikai tudás, hatékonyan megközelíteni a tanulást, folyamat-orientált szemlélet stb.

3. Fogj egy készséget, és dolgozz rajta egy hónapig azáltal, hogy meghatározol két darab olyan szokást, amelyet ha beültetsz, akkor az automatikusan fejleszti az adott készségedet. És ezután csináld az első szokást 2 hétig, majd a 2. hét után vedd fel mellé az új szokást is. 1 hónap után lesz két olyan szokásod, amely az adott kulcs készséget fejleszti, és idővel hozzásegít ahhoz, hogy a célodat elérjed.
Ezután a következő hónapra egy új készséget tűzöl ki, ugyanúgy 2 szokással, amelyeket felveszel az előző kettő mellé majd stb.
Így év végére rendelkezel jó pár új szokással, amely a céljaidhoz fog vezetni, és a kulcs készségeket kialakítja számodra.

A kulcs az, hogy nem a céllal akarunk feltétlenül foglalkozni, hanem hogy olyan szokásokat alakítsunk ki, amelyek aztán automatikusan a célhoz vezethetnek. Túl sok ember ha el is jut addig, hogy kitűzzön célt, leragad ennél a pontnál, és nem eszközöl olyan változtatásokat, amelyek elérhetővé tennék számára a kívánt eredményt.

Viszont ha a mindennapi szokásaid és gondolkodásmódod változik, akkor az eredményeid változását is magával húzza ez természetes módon.

A tréningen el fogod sajátítani pontosan ezt a megközelítést, és hogy hogyan használd fel bármilyen területtel kapcsolatban. Megtanulod, hogyan ültess be egyszerűen, és hatásosan szokásokat, amelyekkel az egész életedet átformálod.

Ha nem jelentkeztél még, akkor tedd meg, amíg vannak helyek, és tart a jelenlegi kedvezményes ár vasárnapig, mivel életed egyik leghasznosabb befektetése lesz, ezt garantálom:

http://dominaldazeleted.hu/maximalis-teljesitmeny-pokerben/

 

Ahhoz, hogy a mai bejegyzésnek gyakorlati eredménye legyen:
1. Szánj egy 15 percet arra, hogy mindent kizársz magad körül, és átgondolod, hogyan befolyásolta az életedet pozitív és negatív irányban eddig a hatástöbbszörözés elve. Haladj területről területre. Egészség/test, karrier, pénzügyek, kapcsolatok, aztán megvizsgálhatsz készségeket is, amelyekkel rendelkezel vagy nem rendelkezel, pedig szeretnél.

2. Ezután határozz meg egy olyan szokást, amely mellett elkötelezed magad, hogy beülteted legalább a következő egy hónap idejére. Ez lehet valami 1-2 perces (pl. reggeli hála rutin), de akár valami 30-60 perces dolog is (pl. heti szintű stratégiai tervezés, amikor értékeled a haladásodat), és határozd meg, hogy heti hány alkalommal fogod megtenni, mikor és melyik napokon. Majd kezdj bele. Végezd el most az adott teendőt. Tegyél akár csak valami kis lépést, hogy momentumot építs.

 

Írj nyugodtan kommentbe, hogy neked milyen hatással volt az életedre a hatástöbbszörözés elve, és milyen új szokást tervezel kialakítani.

West

No comments yet.

Leave a Reply